Feb 1, 2010

A Good Day

What a good day I had! The sun was out! I got the main floor cleaned, and did some laundry; my bed sheets, I love fresh clean sheets, one of my small pleasures in life!
The best part of my day was watching a great movie while ironing: "Julie and Julia", loved it! I especially love the scenes in Paris, the French speaking and the cooking! Made me homesick... Made me want to eat some yummy French food. It's a good thing I had some Brie in the fridge and some delicious couscous stew to appease my craving! I always have a little something French on hand! :) Especially for those homesick moments.

J'ai passer une super bonne journee... Le soleil brillait. J'ai nettoye le 1 etage, et fait de la lessive; mes dras de lit, j'adore quand ils sont tout propres, un de mes petit plaisir de la vie...
La meilleur partie de ma journee, a ete de regarder le film "Julia and Julie" en repassant. J'ai adore! J'ai bcp aime les scenes de Paris, le francais, et toute la cuisine francaise. Cela m'a donner un peux le mal du pays. Et m'a donne envie de manger de la bonne cuisine francaise. Heureusement que j'avais du brie et un bon couscous dans le frigo pour apaise mon envie. J'ai toujours un petit quelque chose de francais sous la main; sourtout pour ces moments de cafard...

1 comment:

Aude said...

Saw it with Mom! Went to Whole's food Market right after the movie (like 9:50pm) and HAD to find Burgandy cooking wine because I HAD to make Boeuf Bourgignon! That movie definatelly makes you crave french foods, if you're french, or anyone who loves french cuisine too!!!!!