Oct 6, 2007

Reflection...



Turning 40 has had me reflecting a lot about my life... I have been truly blessed. I love my life, the whole of it. I love every experience. I hope that I will be able to remember to face life's challenges and joys with more gratefulness and grace... I am looking forward to the next half of my life, that I am sure, will be filled with lots of pains and joys, lots of struggles and victories, lots of tears and laughter, and lots of growth and love... Especialy through my kids lives as they spread their wings and use their agency more and more.
Like these tinny flowers, they grow where you never thought flowers would grow, on rocks and hard surfaces, so do we grow from the experiences we live, sometimes joyful and sometimes so hard to bare. But I have the faith that when all is said and done, we will be amazed as to what life has made of us and what we will have become...

D'avoire 40 ans m'a fait beaucoup reflechir sur ma vie... j'ai vraiement ete benie. J'aime ma vie, toute ma vie. J'aime toutes les experiences que j'ai vecu. J'espere pouvoire faire face aux epreuves et au joies qui viendrons avec plus de gratitude et grace... Je suis sure que la prochaine moitie de ma vie sera remplie de douleurs et de joies, d'epreuves et de victoires, de larmes et d'eclats de rire, et de croissance et d'amour. Surtout a travers la vie de mes enfants qui vont commencer a voler de leur propres ailes.
Comme ces petites fleurs qui poussent la ou on ne s'y attend pas, sur de la pierre ou des surfaces durs, de meme, nous grandissons a travers les experiences de la vie, parfois joyeuses, parfois douloureuses. Mais j'ai confiance que quand tout sera dit et fait, nous serons emerveille de tout ce que nous aurons accompli, et surmonte. Et de realiser qui nous sommes.

4 comments:

nat said...

joyeux anniversaire !!!

Sandrine said...

Merci :)

Celine said...

je te souhaite un bon anniversaire ( en retard)
j'aime beaucoup ta reflection sur le passage à 40 ans. Ce passage me guète également et j'espère pouvoir penser comme toi .

Sandrine said...

Merci Celine... et moi j'espere garder cette approche quand la vie ne va pas comme je le veux! :)